Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.

Egyre több borvidék áll elő régiós márkával


2019.09.03.
Egyre több borvidék áll elő régiós márkával
A harmadik alkalommal megrendezett Winelovers River Night-on 25 borászat borait kóstolhatták, akik kihajóztak csütörtök este a Vigadó térről egy kétórás budapesti sétahajózásra. Ezúttal azonban nem csak a pincészeteké volt a főszerep, hanem három olyan régiós bormárkáé, amelyekkel az adott régió borászai a borvidék arculatát akarják megmutatni is jobban megismertetni a fogyasztókkal.

A Budapest hajó csütörtök este 7 órakor indult a Vigadó térről, több mint 20 borászat képviselőivel, és a fedélzetet megtöltő borkedvelőkkel. Az alsó szinten a fehér borok kaptak helyett, jobb oldalon a BalatonBor-os pincészetek, bal oldalon a PH-Érték-et tömörítő borászatok. Előbbiről már többen hallhattak, utóbbi viszonylag friss, 2018-as kezdeményezés, amely Pannonhalmi Borvidék borát és pincészetiet hivatott megismertetni a borkedvelőkkel. A régiót szinte kizárólag a Pannonhalmi Főapátság pincészetével azonosítják, ezért hozták létre a BalatonBor mintájára a PH-Érték brandet – amely mögött a Pannonhalmi mellett 5 pincészet (Cseri, Hangyál, Herold, Pécsinger és Tar) és egy marketingkommunikációs cég áll – , hogy az egyedi termelői térnyeréssel szemben, közös borvidéki összefogással növeljék a térség népszerűségét.

A BalatonBor az első termelői összefogásra épülő régiós bormárka Magyarországon, amihez bármelyik régiós pincészet csatlakozhat, ha megfelel a feltételeknek. Ezért jóval több pincészetet tömörít, amelyek közül most csak néhány képviseltették magukat, hogy egyenlő eséllyekkel küzdjenek meg a kóstolók figyelméért, mint a pannonhalmi borok.

A felső fedélzeten kaptak helyet a villányi vörösborok, amelyek a REDy márkanév alatt hirdetik a térség jó hírét. A brand a borvidék Y-generációs közösségi bisztróbora, amely nem csak könnyed és fiatalos, hanem az alkotók kommunikációja szerint vagány és izgalmas is. A bor karakterét a portugieser határozza meg, de a házasításban megjelenhetnek blauburger, zweigelt, kékfrankos, kadarka és más villányi honos fajták is. De ha valaki egy-egy pincészet saját, nem a régiós brand égisze alatt készült alapborát szerette volna megkóstolni, arra is lehetősége volt, mindkét szinten.

Forrás: https://www.agrarszektor.hu


Teremtett Borvidék